תפוחי – כיצד בוחרים מאיזה משק חקלאי נזמין פירות וירקות

כל מי שמחפש להזמין פירות וירקות באופן ישיר מהחקלאי, לא יתקשה למצוא משקים שמוכרים גם למגזר הפרטי ולא רק לרשתות שיווק. ישנם הרבה מאוד משקים חקלאיים בישראל, שמאז ומתמיד מכרו לצרכן הפרטי, אך בשנים האחרונות בזכות האינטרנט ובזכות חשיפה תקשורתית נרחבת, גם גדל המספר שלהם וגם הם הפכו להיות הרבה מוכרים בקרב הציבור הישראלי.

דוגמא טובה למשק חקלאי שמוכר לצרכן, הוא תפוחי. משק חקלאי ממושב עמיקם, אשר קיים כבר שלוש דורות, עוד מהימים הראשונים של המושב, וכיום הוא מוכר את מוצריו לצרכן דרך האינטרנט. בין היתר, המשק מוכר פירות וירקות, ירק ועשבי תיבול, אגוזים, פירות יבשים ומוצרים נוספים מן הטבע. המשק עובד עם חקלאים נוספים, שמוכרים בעזרתו את מוצריהם לצרכן.

מלבדו, כאמור, ישנם משקים אחרים שעובדים עם הצרכן הישראלי, לא כולם כמובן באותה רמה ולכן חשוב לדעת להבחין ולהבדיל בין המשקים השונים ולקבוע פרמטרים ברורים, על מנת לקבוע עם מי רוצים לעבוד. מאחר ומדובר לא פעם בהזמנות גדולות ותכופות, אזי רצוי לעבוד עם משק שיכול לספק את המוצרים הטובים ביותר, בזמן הקצר ביותר.

לפני שנציג מספר פרטים לפיהם נקבע אצל מי נרצה לבצע את ההזמנה, חשוב להדגיש, שירות מסוג זה עדיף לאין שיעור על פני הזמנת מוצרים דרך רשתות שיווק. בין אם זה בגלל המחירים, בגלל איכות המוצרים וכן בגלל התנאים. לכן מרבית האנשים בוחרים היום לעבוד עם משקים חקלאיים וזונחים את האופציה של רכישת פירות וירקות דרך רשתות שיווק כאלה ואחרות.

כיצד בוחרים אצל איזה משק נבצע הזמנה של פירות וירקות?

ראשית, אנחנו צריכים לבחון מה בדיוק המשק יכול להציע לנו. איזה סוג של פירות וירקות, עד כמה המגוון הוא גדול והאם הוא עונה על הצרכים שלנו. לא בכל המשקים נמצא את כל הסוגים והמינים שאנחנו מחפשים.

שנית, רצוי לקרוא על המשק, בין אם זה על ההיסטוריה שלו, איכות המוצרים וסוג הגידול. כך נוכל ללמוד על איכות המוצרים ולהחליט האם משתלם לנו להזמין ממנו. האיכות תשפיע כמובן על אופי השימוש, משך הזמן שאנחנו יכולים להחזיק את הפירות והירקות, לפני שנהיה חייבים להשתמש בהם.

שלישית, יש לבחון את סוג ואיכות השירות. זאת על מנת שנוכל לדעת מתי נקבל את המוצרים, באיזו צורה. בדרך כלל, משקים דואגים לספק לצרכנים את ההזמנה תוך 24 שעות, אך זה תלוי במועד ההזמנה. כמו כן, צריך לבדוק איך מבצעים את המשלוח ולאן.

ארבע, חשוב לבדוק את חווית השימוש באתר, ועד כמה נוח לבצע את ההזמנה, לעבור מעמוד לעמוד, לחפש מוצרים וכן עד כמה קל ופשוט לפנות לצוות המקום, בבירור שאלות וכל דבר שקשור כך או אחרת להזמנה שלנו.